صوت | تبیین مفهوم «آمَنوا» در آیه ۶۰ سوره نساء
کد خبر: 3984002
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

صوت | تبیین مفهوم «آمَنوا» در آیه ۶۰ سوره نساء

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در جلسه معارف مدیران استان، گفت: خداوند در آیه ۶۰ سوره مبارکه نساء، به تبیین مفهوم «آمَنوا» می‌پردازد و مضمون آن این است که ایمان و دلبستگی با گرایش به طاغوت منافات دارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری‌، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۲۳ تیرماه در جلسه معارف مدیران استان با اشاره به طرح مباحث ناظر به مسئله ایمان در جلسات هفتگی معارف، اظهار کرد: پرسش اینجاست که خداوند چه انتظاراتی در بیان «آمَنوا»های قرآنی از مؤمنان دارد؟ به‌عنوان نمونه، در آیه ۶۰ سوره مبارکه نساء،«أَ لَمْ تَرَ إِلَي الَّذينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِما أُنْزِلَ إِلَيْکَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِکَ يُريدُونَ أَنْ يَتَحاکَمُوا إِلَي الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَکْفُرُوا بِهِ وَ يُريدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلالاً بَعيداً» به تبیین مفهوم «آمَنوا» می‌پردازد و مضمون آن این است که ایمان و دلبستگی با گرایش به طاغوت منافات دارد.

وی ادامه داد: مؤمنان امر شده‌اند که از طاغوت روی برگردانند و اقبالی به طاغوت نداشته باشد؛ اگر تحلیل‌ها و توجیهات از ایمان نشأت نگیرد و غیر ایمانی باشد انسان سمت و سوی طاغوتی و نگاه منفعت‌جویانه می‌یابد.

صوت کامل این جلسه تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha